Wednesday, September 07, 2005

06-09-05: roerbak noodles met kool en tofu


Ai, zo'n hele kool is toch wel veel. Na okonomiyaki en koolslabij de lunch nu een laatste dag kool eten! Noodles met kool en tofu. De camera heb ik nog niet in de vingers: de viewfinder klopt niet, die moet ik aanpassen met stukjes tape ofzo...

Nodig:
rijstnoedels
knoflook
gember
kool (of een andere groente, ik had er nog paprika bij)
tofu
sojasaus

Eerst de rijstnoedels gaar maken (meeste types kokend water erover, laten staan).
Kool, paprika in reepjes snijden, tofu in blokjes. De tofu wordt lekkerder als je hem uit laat lekken of uitperst. Gember in lucifertjes en knoflook in pers of in kleine stukjes.
Maak olie heet, bak de gember en knoflook, tot de laatste glazig zijn. Tofu erbij, als je geen anti-aanbak laag hebt goed roeren. Bij mij bakt het zowiezo vaak aan die tofu. Na een tijdje kool erbij, en nog later de paprika.
Als de tofu droger en gelig wordt sojasaus erover. Op bordje en eten. Ik heb er nog wat sesamzaadjes over gestrooid.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home