Thursday, October 20, 2005

20-10-2005: Noodles met bietjes-dip ***

Dit recept uit Noedels Nieuwe Stijl van Sri Owen is bijzonder lekker. Fris en toch herfstig sterk van smaak! Echt een 3-sterren-recept. Je kunt "blanco" noodles doen, maar ik had nog een paprika, shi-take en overjarige tofu liggen, dus heb ik die erbij gedaan. Toe nam ik weer kastanje puree. Puree de marrons klinkt toch beter...


Noodles
(en eventueel nog wat roerbak dingen dus)
3 bietjes
uitje
knoflook
gember
pepertje (gedroogt of kleine rode, of eet eetlepel sambal)
azijn (appel of rijst- is erg goed)
olie
zout

Bietjes zacht koken en in kleine stukjes snijden. Uitjes, vingerkootje gember en teentje knoflook snipperen, alles in een kommetje. Lepel azijn erbij, je favoriete olie (ik raad eens te meer sanne en david's pompoenpit-olie aan), op smaak brengen met peper en zout.
Noodles koken (of in mijn geval koken en roerbakken met tofu, paprika, shi-take en een scheut zoete ketjap). Noodles op vork rollen, door de bietjes halen. Hmmmmmm!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home