Sunday, September 25, 2005

23-09-05: Pompoentaart


Pompoentijd! Hetis aan het herfsten en de pompoen ligt alweer in de winkels.

Voor 2 personen (of avondeten en lunch)

500 gram pompoen
(lente)uitje
ei
feta
bloem
bakpoeder
boter
Peper
zout
(currypoeder)

Pompoen in stukken snijden (van de oranje kun je de schil laten zitten). Opzetten in ruim water, koken tot de pompoen zacht is. Afgieten, prakken, ei, gesneden uitje, peper, zout erdoor.
Tijdens het koken van bloem, lepeltje bakpoeder, boter en pietsje zout een deegje kneden. Vorm daarmee bekleden,
Dan de pompoenprut erin, stukjes feta bovenin drukken. In de oven, stand 6, ik denk een half uur of 45 minuten. Tot het deeg droog en stevig is.

Je kunt varieren door currypoeder bij de pompoen te doen, en creme freche of wat yogurt. Of geraspte kaas.

Ik had er een paprika-komkommer salade bij, van groene paprika. Omdat die vaak wat taai en vezelig is, had ik hem bij de taart in de oven gedaan, tot de schil blazerig werd. Dan wordt ie zachter en voor mijn gevoel wat zoeter.


Een japans toetje: zoete omelet, klink vies, ik vind het lekker.
Eitje klutsen met flinke schep suiker. Eventueel door zeef gooien om de witte vliesjes eruit te filteren. Dunne laag in koekepan, als ie bijna stolt oprollen en even laten garen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home