Tuesday, November 29, 2005

29-11-2005: Aardappel, witlof en ijs

De uitdaging was de goedkoopste groente uit de winkel, voor bij mijn eerder gekochte aardappels. Het werd witlof, van Neerlandsche bodem! Nou heb ik in tegenstelling tot veel anderen geen hele slechte herinneringen aan witlof, dankzij het recept van mijn moeder wellicht, met veel kaassaus...
Maar mijn versie is met tomatenrijke pesto, estragol arme rode pesto, ui en een plakje kaas. De olie in de pesto loopt in de oven tussen de blaadjes, hmmmm.
Ik had wat silky tofu bij de aardappel gedaan, minder succesvol, bleef een beetje zacht en redelijk smaakloos. Naja, morgen beter, want er is nog wat tofu over.



aardappel
knof
(tofu)
stronkie witlof
rode pesto
(lente) uitje
plakjes kaas.

Aardappel in ovenschaal, met knof en tofu, wat peper en zout erover en in de oven.
De witlof in de lengte doorsnijden, lepel pesto op elke helft, wat gesnipperde ui erop, en in de oven. Als ie wat zacht wordt plakje kaas erover.



Toe groene thee ijs met kaki.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home